Lovisas
profil.
Här kan du skriva en text om dig själv, bilden kan du ta bort, och om du vill så kan du även ändra den till en egen bild. Men tänk på att storleken ska vara exakt likadan som nuvarande bild. För att ändra bilden laddar du upp din egna och byter ut den mot adressen som ligger ovanför detta i kodmallen, glöm inte att göra det på resten utav kodmallarna! Sedan kan du även byta ut ordet Vanished mot något helt annat, det bestämmer du, även det görs i alla kodmallar. Om du vill kan du också lägga upp din bloglovin kod här.

sök i bloggen.

senaste inläggen.
» NY NY NY!!
» ♥ Sommarkväll
» älskar mysiga stunder
» Kära läsare utav min blogg!!
» Bilder från igår!
» Min utsickt genom fönstret!
» Björnbär, Åska och Aborre
» Mys på stekön
» Ut till stekön!
» ge mig inspiration
» älskar festivaler!!
» Festivaldags!
» If it makes you happy
» shopping shopping shopping
» Lovis börjar bli vis, kan du tänka dig
» Min Hunk ;) haha
» Music Quiz
» Tosia
» Fina bilder
» haha fråga mig inte om bilden

kategorier.
» Allmänt
» Festkvällar
» Mina Resor
» PysselLovisa
» Roliga events
» Sommar minnen
» Stavanger
» Stek på Stekön
» Student 2010

arkiv.
» Augusti 2011
» Juli 2011
» Juni 2011
» Mars 2011
» Februari 2011
» Januari 2011
» December 2010
» November 2010
» Oktober 2010
» September 2010
» Augusti 2010
» Juli 2010
» Juni 2010
» Maj 2010
» April 2010
» Mars 2010
» Februari 2010
» Januari 2010

länkar.
» Carolina Gynnings
» Frumatglads
» Hannah Graafs
» Katrin Zytomierskas
» Kim Demånes
» TrettioF ♥
» Uniforms

bloggdesign.
Denna bloggdesign är hämtad från
A Piece of Cake - Gratis bloggdesign och blogghjälp!

Svar på en fråga

Datum: 2010-11-09 Tid: 15:08:44 | Publicerat i: Mina Resor
Kommentarer: Kommentera! (0) | tillbaka till toppen.

Maria om Stressa, stressa:
Hej! Har funderingar på att åka till koh lipe, har du några tips på boenade där, stränder eller annat fint man inte får missa? Vad är Bolone för ö? Vilken är bäst av dessa två?
/Maria

Hej Maria! Jag tycker att du gör hel rätt till att besöka dessa två ställen. Vill man komma ifrån Thailands nattliv.. Är dessa två perfekta enligt mig. De är både fint och mysigt. På Koh lipe bodde vi på andra sidan av ön. Alltså inte den sida som vanligtvis många turister åker till. (eller den sida man bli avsläppt på) På denna sida fanns det ett stort hotell som vi bodde på men det fanns även fler småbungalows brevid i bättre pris. Vi var 7 stycken som tryckte in oss i ett dubbelrum. Vissa sov på alltanen i hängmattor.. (vi är inte så knussliga) Denna strand är helt underbart vit. (ska visa bilder)
Koh lipe har dock sin nackdel att många åker dit (men kanske inte just till den sida vi var på) och om man vill ha lite fest så finns det där.  

På Koh Bolone som vi kallade för Robinson ön, med tanke på att det inte var alls mycket folk där. Den var otroligt mysig, kanske det bästa stället jag har varit på under mina 4 vistelser i Thailand. Vill du ta en pause ifrån festandet eller om du är bara ute efter en lugn resa ska du besöka detta ställe! Vi hittade en resturang uppe i skogen .. som var hur mysig som helst! :) Alla tycker dock olika om vad som är bra, msyigt och roligt i Thailand, men dessa två ställen tyckter jag man ska besöka. Hoppas detta har varit lite hjälp Maria! Om du är intreserad av att klättra och chilla, åk till Ton Sai. Jag blev dock magsjuk när jag var där. Men detta ställe gillade jag också fruktansvärt mycket!

Här är några bilder på dessa två ställen (och på oss)

Solnedgång i Koh Lipe






Soluppgång på Koh Lipe


Koh Bolone


Träkojjan i skogen, jätte god mat!


Den ända bar vi hittade på Koh Bolone, super mysig


Koh Bolone


Mysiga baren


Koh Bolone


Soluppgång Koh Lipe


Soluppgång Koh Lipe


Koh Bolone


Koh Lipe



Koh Lipe


Här bodde vi på Koh Lipe.. Finns  ett billigare ställe brevid.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: